Come an

Helt seriöst. Jag går igång på diskussionerna som är nu om föräldrar som överdriver jämställdheten något så gruvligt! Man ska alltså (enligt dem) inte få kalla sina barn vid "han" eller "hon" utan vid namn eller HEN. Whataaa??!
Allt ska vara i neutrala färger. Flickor ska ej bära klänning och pojkar får bara inte vara pojkar.
Helt seriöst. Vart är vi påväg?!
En HAN ÄR EN HAN! en HON ÄR EN HON! Snopp vs. Snippa !!!
Du föds till det ena ELLER det andra.
Sedan om man, innan man fått ut sin bebis, är osäker på kön och väljer att göra första barnrummet i neutrala färger. FINE! Det förstår jag.
Jag skulle kunna tänka mig att blir jag gravid så anpassar man allt det där första till båda könen.. Utifall att!
Men sedan. Kommer det ut en prinsessa, som gillar att vara prinsessig. Nog fan ska hon få bada i rosa och klänningar OM HON VILL! Eller?
Och kommer det ut en POJKE, en HAN. Som inte är så pojkig av sig. Eller inte har starkt intresse för bilar eller traktorer. Så är det OCKSÅ helt okej. ELLER tvärtom. Ifall han nu skulle vilja bada i bilar osv.
Ett kön är ett kön ! Sen vet man aldrig vilken personlighet ens barn kommer att få. Men man ska väl inte påverka den såpass mkt för att man själv inte tycker något annat är acceptabelt? Utan de ska väl för fan få bli sig själva.
Ärthjärnor !!
I Sverige är allt så jävla vridet.
I alla länder är man stolta över sitt lands prestationer eller över landet i över lag. Men här, nej då är det för mkt! Man är rasist och så vidare. Man får inte säga NEGERBOLL! Och nu ska man heller inte få va en HAN ELLER HON.

Haa ha ! Jag kände att fingrarna brände iväg några aggressiva ord nu. Men COME AN! Vad blir det?!
Barn är det finaste man kan få. Förstör inte deras kön eller personligheter från start. Snälla.

Annars då, nyss kommit hem. Fixar käk så jag är redo för svenska top model!
Ska äntligen få dra av mig mina otroligt snygga strumpor. Nämligen stödstrumpor ! Jajja ni läste rätt.
Bästa hemligheten till snygga ben. Förhindrar åderbrock och allt för trötta ben.
Skitbra! Hejdlöst osexigt dock. Med dessa på får du ej hugg kan jag tala om ;)

Hej så länge ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0