Jäser

Soft dag för en gångs skull på jobbet idag. Kör Mattias turer typ varannan dag nu. Himla skoj! Tryckt i mig lite mat och jäser en stund innan jag ska bege mig ner till kmti igen. Mina ben idag alltså.. Känns att man lever! Lagom skoj att cykla i uppförsbackar nu. But you can do it får jag tänka och höjer musiken i lurarna lite extra. Satan vilken vane människa man är egentligen. Och vad fort man kan ändra sina vanor :) Drygt med nya appen, allt blir en sammanhängande text. Och i förra inlägget skulle det såklart stå skönhetssömn och inget annat! Annars då, så grubblar jag sjukt mkt om dagarna nu. Pratar ur mig med Viktor och försöker få bort lite frustration. Även med mamma igår. Tänk friska härliga människor som verkligen trivs med livet och tar vara på typ varje dag, de drabbas av sjukdom eller olyckor och kanske inte ens får leva länge. Och så finns det människor som skulle kunna göra så mycket av livet. Som inte sätter värde på sig själva. Som kanske hamnar lite snett. Och nöjer sig med det. Och får leva tills de blir hundra.. Fast än de kanske inte ens förstår vad dyrbar tiden är nu. Jag önskar alla gott i stort sett. Och mår någon i närheten dåligt så vill jag alltid se till att göra det jag kan, för att underlätta och förhoppningsvis göra allt bra igen. Men när jag inte kan det.. Får jag panik. En del vill jag bara ruska om ordentligt. Vad pysslar ni med? Se er om. Lär känna er själva. Ta tag i det jobbiga. Face it?! Må kasst ett tag men sedan får man ju komma ikapp och igen. Fanns inget annat val för mig när jag mådde skit och inte ville gå upp om dagarna. Ingen doktor tryckte till mig medecin. Jag skulle minsann läka själv. Tiden läker inte alla sår... Men mycket! Och kärleken. Den kan va så sjukt grym. Men då är det ju fasen inte rätt? Och vi är unga.. Vi finner det som är menat för oss längre fram om det inte blivit så redan nu. Kan bli frustrerad över mycket egentligen. En vän som har mycket diabetes i släkten.. Trycker i sig minst tre cola burkar och tre redbull om dagen. Men kom igen?! Och så lite kakor på det eller godis. Är det bara jag som är rädd för att sjukna till eller dö.. Okej kanske lite överdrivet av mig men Usch. Tänk tänk tänk.. Ska iväg och bli av med lite frustration nu i vilket fall.


Kommentarer
Postat av: mami

Säga vad man vill men du har blivit väldigt bra på att uttrycka din frustration..och dina känslor!Bra där=) Älskar dej!!

2012-07-17 @ 22:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0