lever i nuet

Äntligen är jag mig själv igen. Jag är i vanliga fall ganska så bra på att leva i nuet, och att uppskatta nuet! Så länge man inte har någon som hindrar en från det var eviga dag.
Jag uppskattar så mycket igen nu. underbart!

Idag är jag väldigt glad över att allt som händer i mitt liv hänger på mig, vad jag vill och mina egna beslut.
Att min lycka eller olycka inte påverkas av någon annan. Att ingenting jag gör eller säger drabbar någon annan än mig själv. Att varje liten partikel i mitt hem ägs av mig, och att mitt hjärta inte ägs av någon. Ingen smärta kan röra mig som bara för någon månad sedan. Hur jag känner imorgon är en annan femma, men just idag är jag väldigt glad över att detta är mitt liv.

För exakt en månad sedan bröt jag helt med dig. Jag fick efter några dagens, ut all min samlade agg i form av ord till dig. något som du såklart inte ville lyssna på. Det rann för en gångs skull över, riktigt ordentligt. och jag kände en gång för alla att nu jävlar är det nog. Nu får det vara slut på lögner. ovisshet. osäkerhet. att behöva vara någon slags morsa. att ständigt lägga ner hela sin själ i att få Dig att må bra, när du ständigt fick mig att må sämre och sämre.
Jag ångrar inte en dag nu, mina beslut !
Man kan heller inte säga att jag ångrar tiden jag la ner heller. För nog fan har jag blivit klok(are) tack vare dig. Och nog fan kommer jag endast nöja mig med det bästa hädanefter.
Jag har också lärt mig vad kärlek är och vad det ska innebära och inte.
Fantastiskt !

Det är lustigt hur man väljer fel egentligen. Välja en partner som är helt fel för en. Att man är så blind för det faktum som stirrar en rakt upp i ansiktet : VI är inte bra för varandra.

Han var osäker, svartsjuk och otroligt o-spontan. Hans osäkerhet gjorde att han brydde sig så förbannat mycket om vad andra tyckte hela tiden. Som i sin tur ledde till att han aldrig vågade/ville göra något utanför "ramarna".
HUR tänkte jag egentligen där?
Jag som kan flytta till en helt ny stad utan att känna en människa. Jag som bara älskar spontana ideer. Jag kunde en fredagkväll sitta hemma i mjukis men få för mig att gå ner på stan och ta en dagens och glo på folk med någon.
Eller jag som helt spontant kunde tänka mig resa bort över helgen. Jag älskar att träffa nytt folk och att vara med om nya saker.
Att ständigt bli hindrad från att vara den jag faktiskt är. Bedrövligt.
Det är kanske inte helt oväntat att det inte höll.....

Problemet är väl att det man tror man vill ha och det man behöver är två helt olika saker. Jag blir olycklig av killar som hindrar mig från att vara JAG. Men av någon dum anledning hamnar jag hos Honom igen. Och därför gör jag nog rätt i att hålla starkt i mitt singelskap ett tag till. Tills man hittar någon som istället ger mig luft under vingarna !!
Kan inte låta bli att vara förväntansfull om jag ska vara ärlig.

Nu vecka. Nya tag.
Helgen rann förbi, klockan ställdes om igår. och jag tror faktiskt att jag känner av det idag. Sjukt trött imorse.
Den här veckan är en avrundning. En avrundning på en annan slags ovisshet. Och nog tusan kommer jag må väldigt bra av det också.
Nästa vecka börjar nya äventyr. Med helt nya människor och erfarenheter !

Herrejisses vad jag har ändrat på saker på bara en månad.
NUU HÄNDER DET GREJER !
Jag bara måste få tala om att jag känner mig lite stolt. Jag har börjat tycka om mig själv lite grann igen.
Underbart att inte ha någon att bråka med eller någon som bara suger ur energin jag lyckas fånga.

Snälla vänner, tänk er för !
Och mer än gärna, lär er av Mina misstag ;)
PUSS


Kommentarer
Postat av: Jessica

Grymt bra inlägg Angelica! You go! ;)

2012-03-29 @ 19:41:26
URL: http://ohjess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0